Національного авіаційного університету
З метою визначення ефективності проведеної науково-педагогічними працівниками профорієнтаційної роботи та пошуку нових інноваційних методів і форм профорієнтаційної роботи, на Юридичному факультеті проведено опитування серед студентів першого курсу освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальностей 081 «Право» та 262 «Правоохоронна діяльність».
Анкетування проводилося в групах Б-081-24-1-ПР, Б-262-24-2-ПД, Б-262-24-3- ПД, Б-262-24-4-ПД. Аналіз результатів підтвердив необхідність пошуку більш сучасних і перспективних методів профорієнтаційної роботи серед майбутніх абітурієнтів.
На запитання анкети «Чи проводилася з Вами профорієнтаційна робота викладачами Юридичного факультету НАУ?» – 31,1 % опитаних першокурсників спеціальності 262 «Правоохоронна діяльність» відповіли «так». На запитання «Де Ви дізналися про Юридичний факультет НАУ» – 41,9% першокурсників спеціальності 262 «Правоохоронна діяльність» отримали відповідну інформацію з мережі Інтернет, 36,5% – дізналися від друзів. Серед студентів-першокурсників спеціальності 262 «Правоохоронна діяльність» у 33,8 % є знайомі та друзі, які навчаються на ЮФ.
Опитування серед студентів спеціальності 081 «Право» теж свідчить про те, що безпосереднє спілкування із абітурієнтами, проведення у загальноосвітніх закладах освіти різних цікавих і пізнавальних заходів дає свій результат. Так, відповідаючи на питання «Чи проводилася з Вами профорієнтаційна робота викладачами Юридичного факультету НАУ?» – 33,3% правознавців відповіли «так». Інформацію про Юридичний факультет НАУ студенти спеціальності 081 «Право» теж у своїй більшості отримують із мережі Інтернет – 38,9 %, стільки ж 38,9 % – орієнтуються на поради друзів. Серед студентів-першокурсників спеціальності 081 «Право» у 50 % є знайомі та друзі на ЮФ.
Опитування продемонструвало, що абітурієнти віддають перевагу таким формам профорієнтаційної роботи як презентації, онлайн-курси та вебінари, які надають детальну інформацію про різні юридичні професії, професійні тести та опитувальники, майстер-класи від з юристів-практиків, карʼєрні квести, професійні проби та стажування, зустрічі з випускниками, які досягли успіхів у юридичній кар’єрі тощо.
Головне завдання, яке стоїть перед науково-педагогічними працівниками в ході проведення профорієнтації – надати допомогу молодим людям у виборі професії, яка найбільше відповідає їх інтересам, вмінням, навичкам і цінностям, визначитися та знайти роботу, яка приноситиме задоволення та дозволятиме реалізувати їх потенціал і таланти. Тому різні форми і методи презентації переваг юридичної професії сприятимуть залученню абітурієнтів на навчання на ЮФ НАУ. Крім того, варто постійно працювати над вдосконаленням контенту сайту ЮФ у тій його частині, яка є привабливою саме для абітурієнтів і може допомогти у виборі конкретного закладу вищої освіти. Інструментом формування інтересу можуть бути різні форми інтерактивної взаємодії, наприклад, онлайн-вікторини та конкурси, онлайн-тестування на визначення професії, віртуальний тур по кафедрам, знайомство із викладачами, спеціальні події і заходи кафедр для абітурієнтів та ін.