Національного авіаційного університету
25 січня 2024 року суддя Конституційного Суду України Галина Юровська спільно із суддею Конституційного Суду України, представником України в Консультативній раді європейських суддів (КРЄС) Віктором Городовенко провели першу цьогорічну лекцію на тему «Суддя і штучний інтелект: переваги, виклики і загрози» (частина І).
Участь в онлайн заході взяли науково-педагогічні працівники, здобувачі вищої освіти спеціальностей 081 «Право» та 262 «Правоохоронна діяльність» та аспіранти Юридичного факультету.
Судді розповіли про застосування інформаційних технологій та можливості використання штучного інтелекту під час здійснення судочинства, ключові принципи Європейської етичної хартії Європейської комісії з питань ефективності правосуддя (CEPEJ) Ради Європи щодо використання штучного інтелекту в судових системах та їхньому середовищі (2018), їх зміст та реалізацію. Зазначено, що такими принципами є повага до основоположних прав, прозорість, неупередженість, справедливість, контроль користувачем.
Крім того, лектори звернули увагу присутніх на особливості застосування штучного інтелекту суддями, наголосивши на головній ролі судді та його персональній відповідальності у разі застосування штучного інтелекту у своїх дослідженнях чи роботі.
«Штучний інтелект – це сімейство технологій, що швидко розвивається і може принести широкий спектр економічних і соціальних переваг у всьому спектрі галузей промисловості та соціальної діяльності. Покращуючи прогнозування, оптимізуючи операції та розподіл ресурсів, а також персоналізуючи надання послуг, використання штучного інтелекту може сприяти соціально та екологічно корисним результатам і надавати ключові конкурентні переваги компаніям та європейській економіці», – зазначила пані Галина.
Детальніше про захід за посиланням: https://court.gov.ua/press/news/1546001/.
Переглянути лекцію суддів Конституційного Суду України “Суддя і штучний інтелект: переваги, виклики, загрози” можна на YouTube каналі Конституційного Суду України за посиланням: https://cutt.ly/gwLYGyH3.