АбітурієнтуСтудентуАспіранту
Юридичний факультет

ЮРИДИЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ

Національного авіаційного університету

Про нас

Чекаємо на юридичному факультеті саме тебе!

Юридичний факультет має свою специфіку, зумовлену особливостями підготовки юристів для авіакосмічної галузі. Тому, окрім традиційних спеціалізацій у підготовці фахівців з правознавства, на Факультеті здійснюється поглиблене вивчення транспортного права.

Підготовка юристів здійснюється в обсягах діючих освітньо-професійних програм Міністерства освіти і науки України. Зокрема, підготовка юристів поєднує отримання однієї із спеціалізацій: «Цивільне та трудове право», «Господарське право», «Публічна служба», «Суд. Адвокатура. Прокуратура. Нотаріат» з поглибленим вивченням іноземної мови і спеціалізованих навчальних дисциплін в галузі повітряного та космічного права.

Студенти спеціальності «Право» та «Правоохоронна діяльність» отримують фундаментальну професійну підготовку висококваліфікованих фахівців-юристів. Оволодівши знаннями з теорії держави і права, етики професійної діяльності, юридичної деонтології, конституційного права, кримінального права і процесу, цивільного права і процесу, екологічного права, господарського права і процесу, студенти отримують теоретичну та практичну підготовку до виконання посадових обов’язків юриста.

NAU Building
NAU Building

Сьогодні Національний авіаційний університет - один із найпотужніших авіаційних закладів вищої освіти світу, де навчається понад 50 тисяч студентів, курсантів та слухачів.

Потужні науково-педагогічні школи дають можливість готувати не лише фахівців інженерного профілю, але й економістів, екологів, перекладачів, психологів, соціологів, а також юристів.

Правові дисципліни викладались в університеті протягом усього періоду існування. У повоєнні роки була створена секція права, що знаходилась у складі кафедри техніки безпеки і протипожежної безпеки, яку в 1964 році перейменовано в кафедру охорони праці та оточуючого середовища. Колектив кафедри очолював кандидат технічних наук, доцент Л.А. Буриченко. Група висококваліфікованих юристів забезпечували читання курсів «Повітряне право», «Трудове законодавство», «Основи права» та інші.

Основні відомості

МАЙСТЕР КЛАСИ

На Факультеті запроваджено майстер-класи провідних українських
і зарубіжних правознавців.

ПРОВЕДЕННЯ ДІЛОВИХ ІГОР

Для їх проведення на Факультеті організовано і належним чином обладнана аудиторія Зала судових засідань, а також функціонує навчально-наукова криміналістична лабораторія, укомплектована унікальною технікою, стендартами та наочними посібниками.

Комп’ютеризація навчального процесу

Навчання відбувається з використанням інтернет-технологій і мультимедійних систем. Діє відповідна електронна науково-освітня база та впроваджено в експлуатацію сучасні комп’ютерні класи. Зала судових засідань оснащена аудіо- і відеотехнікою, за допомогою якої студенти Факультету закріплюють теоретичні знання, здобувають практичні навички роботи судових органів та вивчають процес розгляду справ у судах України та за кордоном.

навчальна лабораторія методичного супроводження освітнього процесу

Забезпечує потреби науково-педагогічного складу і студентів денної та заочної форми навчання навчально-методичною, науковою літературою, фаховими періодичними виданнями.

На факультеті діє:

аспірантура, спеціалізована вчена рада по захисту кандидатських дисертацій, навчальний центр проблем повітряного та космічного права, науково-дослідний центр антикорупційної діяльності в транспортній та авіакосмічній сфері, наукові студентські гуртки.

Фахові видання

Факультет випускає «Правовий журнал. Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право»».

проходження практики

у Міністерстві юстиції України, Державній судовій адміністрації України, у судах загальної юрисдикції, Державній авіаційній службі України, юридичних відділах авіакомпаній, авіапідприємств, адвокатурі та нотаріаті.

програми Міністерства освіти і науки України

Підготовка юристів здійснюється в обсягах діючих освітньо-професійних програм Міністерства освіти і науки України. Зокрема, підготовка юристів поєднує отримання однієї із спеціалізацій: «Цивільне та трудове право», «Господарське право», «Публічна служба», «Суд. Адвокатура. Прокуратура. Нотаріат» з поглибленим вивченням іноземної мови і спеціалізованих навчальних дисциплін в галузі повітряного та космічного права.

Юридична консультація "Юридична клініка"

На її базі закріплюються теоретичні знання, отримані студентами Факультету у процесі навчання, формуються навички практичної і наукової діяльності студентів.
Завданнями Юридичної клініки є:
поєднання теоретичного навчання з практикою;
формування у студента-юриста професійних навичок;
вирішення соціальних проблем місцевого регіону;
формування у студентів активної суспільної позиції і правосвідомості.
Юридична клініка співпрацює з іншими юридичними клініками закладів вищої освіти України та входить до Асоціації юридичних клінік України.

наукові зв'язки із провідними закладами вищої освіти світу

Національна Академія Авіації Азербайджанської Республіки, Бакинський державний університет (Азербайджанська Республіка), Технологічний університет Нінбо (Китай), Європейський інститут безперервної освіти (Словаччина), Люблінський університет Марії Склодовської-Кюрі (Польща), Міжнародний університет логістики і транспорту у Вроцлаві (Польща), Поморська академія в Слупську (Польща), Університет Любляни (Словенія), Варненський вільний університет імені Чорноризця Храбра (Болгарія), Aкадемія Мелітенсе (Іспанія), Туринський університет (Італія), Левітт Інститут міжнародного розвитку (США), Національний юридичний університет (Штат Хімачал-Прадеш, Республіка Індія), Кавказький міжнародний університет, Вільнюський університет (Литва).

підготовка висококваліфікованих фахівців-юристів

Студенти спеціальності «Право» та «Правоохоронна діяльність» отримують фундаментальну професійну підготовку висококваліфікованих фахівців-юристів. Оволодівши знаннями з теорії держави і права, етики професійної діяльності, юридичної деонтології, конституційного права, кримінального права і процесу, цивільного права і процесу, екологічного права, господарського права і процесу, студенти отримують теоретичну та практичну підготовку до виконання посадових обов’язків юриста.

життя після університету

Після завершення навчання випускники отримують кваліфікацію «юрист» і мають змогу працювати в судових, правоохоронних і правозахисних органах і організаціях; у міжнародних структурах та надавати юридичні послуги населенню.

Конкурентоспроможність професії

Наявність фахівців зі спеціалізованою підготовкою в галузі повітряного, космічного та міжнародного права – один із чинників, який обумовлює додаткові можливості розвитку України, як авіаційної держави, сприяє підвищенню конкурентоспроможності підприємств і авіакомпаній на внутрішньому та міжнародному ринках. Проведені маркетингові дослідження ринку освітніх послуг засвідчують, що існує попит на підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації таких фахівців як в Україні, так і серед зарубіжних країн. Наш досвід переконує, що саме такий підхід до підготовки фахівців є запорукою їх професійності та конкурентоспроможності.

Наша історія

1905-1906

У 1905-1906 роках в Київському політехнічному інституті була створена повітроплавальна секція, яка у 1908 році перетворилася на авіаційний гурток. Тут під керівництвом досвідчених викладачів талановита студентська молодь вивчала найсучасніші досягнення вітчизняних та зарубіжних вчених та конструкторів в галузі повітроплавання, будувала і випробовувала планери, літаки, дирижаблі. 

1909-1912

Протягом 1909-1912 років у Києві було сконструйовано близько 40 оригінальних літальних апаратів. Київ поступово перетворюється на провідний центр авіації. Гостро постає проблема кадрового забезпечення і розвитку авіаційної галузі. 

1921-1929

У 1921 році в Київському політехнічному інституті (КПІ) за ініціативи керівництва авіаційного заводу була відкрита авіаційна спеціалізація на механічному факультеті, куди записалися 14 студентів. В 1923 році їх кількість становила 32 студенти, а в 1929 році – 41.  

1930-1931

В 1930 році на базі КПІ було створено 8 окремих інститутів, в тому числі машинобудівний, де в квітні наступного року було відкрито авіаційний факультет, на якому навчалося 947 студентів. Потреба в підготовці таких спеціалістів та інтерес до них постійно зростав. 25 серпня 1933 року рада Народних комісарів СРСР прийняла постанову про створення Київського авіаційного інституту на базі авіаційного факультету Київського машинобудівного інституту, де навчалося 898 осіб. 

1905-1906

У 1905-1906 роках в Київському політехнічному інституті була створена повітроплавальна секція, яка у 1908 році перетворилася на авіаційний гурток. Тут під керівництвом досвідчених викладачів талановита студентська молодь вивчала найсучасніші досягнення вітчизняних та зарубіжних вчених та конструкторів в галузі повітроплавання, будувала і випробовувала планери, літаки, дирижаблі. 

1909-1912

Протягом 1909-1912 років у Києві було сконструйовано близько 40 оригінальних літальних апаратів. Київ поступово перетворюється на провідний центр авіації. Гостро постає проблема кадрового забезпечення і розвитку авіаційної галузі. 

1921-1929

У 1921 році в Київському політехнічному інституті (КПІ) за ініціативи керівництва авіаційного заводу була відкрита авіаційна спеціалізація на механічному факультеті, куди записалися 14 студентів. В 1923 році їх кількість становила 32 студенти, а в 1929 році – 41.  

1930-1931

В 1930 році на базі КПІ було створено 8 окремих інститутів, в тому числі машинобудівний, де в квітні наступного року було відкрито авіаційний факультет, на якому навчалося 947 студентів. Потреба в підготовці таких спеціалістів та інтерес до них постійно зростав. 25 серпня 1933 року рада Народних комісарів СРСР прийняла постанову про створення Київського авіаційного інституту на базі авіаційного факультету Київського машинобудівного інституту, де навчалося 898 осіб. 

1937-1938

У 1937 році керівництво «Аерофлоту» СРСР вирішило передати контингент студентів до Ленінградського інституту інженерів цивільного і повітряного флоту, а в Києві на деякий час залишити його філіал. Практично інститут було знищено. Але за сприяння уряду Української РСР з 1938 року вдалося відстояти самостійний статус Київського авіаційного інституту, хоча значно була втрачена його матеріально-технічна база, приміщення, а головне – науково-педагогічний склад. Для порівняння: якщо на 01 липня 1937 року в інституті працювало 229 осіб постійного складу, з яких 53 були викладачами, то на 1 вересня 1938 року в штаті інституту залишилося 5 викладачів і 24 працівника навчально-допоміжного складу. 

Велика вітчизняна війна

З початком Великої вітчизняної війни інститут було зведено в полк, факультети – в батальйони, курси – у взводи. Вони виконували свої функції з вимогами воєнного часу. 

Повоєнний час

У повоєнний час інститут успішно розвивався, підвищувалася його матеріально-технічна база, змінювалася і назва: Київський інститут цивільного повітряного флоту (1947), Київський інститут інженерів цивільної авіації (1965), Київський міжнародний університет цивільної авіації (1994), Національний авіаційний університет (2000). 

1982

У 1982 році створено кафедру культури і права на базі кафедри теорії і практики виховної роботи в цивільній авіації. Кафедрою керував кандидат філософських наук, доцент Г.А. Лісовик. Секцію права очолював протягом восьми років з 1985 року по 1993 рік відомий вчений юрист і педагог, доктор юридичних наук, професор В.М. Марчук. 

2000-2024

Національний авіаційний університет розпочав підготовку фахівців юридичного спрямування в 2000 році, коли за ініціативи керівників підприємств і установ авіатранспортної галузі було відкрито спеціальність «Правознавство». Набір і підготовку юристів здійснював факультет лінгвістики і права, на базі якого пізніше було створено юридичний факультет. 
©2010-2024 Національний авіаційний університет Юридичний факультет