17 листопада 2020 року кафедрою теорії та історії держави і права Юридичного факультету в режимі відео-конференції проведено науково-практичний семінар на тему «Генеза правової свідомості як філософсько-правової категорії».
Участь у роботі наукового заходу взяли представники державних організацій та закладів вищої освіти України, зокрема: професор кафедри теорії та історії держави і права Західноукраїнського національного університету д.і.н., професор – Андрій Грубінко; заступник керівника Служби Військово-технічного співробітництва та Військово-промислової політики Апарату Ради національної безпеки та оборони України – Костянтин Карась; директор Науково-дослідного інституту імені Академіка Івана Луцького Університету Короля Данила, д.ю.н., професор – Роман Луцький; адвокат – Оксана Чубко; заступник директора Інституту педагогіки НАПН України, к.пед.н., доцент – Микола Головко; начальник кафедри правового забезпечення Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, к.ю.н., полковник юстиції – Михайло Прохоренко, а також науково-педагогічні працівники та студенти Юридичного факультету НАУ.
Актуальність тематики науково-практичного семінару засвідчили виступи науковців та практикуючих юристів, в яких основна увага була зосереджена на проблемах взаємодії правової свідомості та правової культури, співвідношення праворозуміння та розуміння права в контексті формування правової держави, трансформації правової культури в країнах Європи, еволюції права від «звичаю» до «чинного законодавства. Нагальними також виявилися питання правосвідомості як чинника проти пандемії в контексті європейського цивілізаційного вибору, складової розвитку праворозуміння у військово-промисловій сфері та діяльності Збройних Сил України, невід’ємного елемента правового життя суспільства в епоху глобалізаційних та інформаційних змін.
Підсумками наукових дискусій стали визначення соціологічних аспектів правової свідомості як складного правового феномена, основи формування громадянського суспільства та своєрідного засобу саморегуляції поведінки в соціумі, вдосконалення якої потребує підвищення соціальної активності та якості правової освіти сучасного покоління.